Webinar ‘Hoe geef je vorm aan formatief handelen?’

20 april 2022

Je les aanpassen aan de leerbehoefte van de leerling.  

Het klinkt zo simpel, maar dit blijkt nog een hele klus. Formatief handelen biedt een oplossing. De rol van de leraar bij deze manier van werken is responsief. Zij moet haar uitleg en interacties met leerlingen aanpassen aan de route van het leerproces. 

  • Leerlingen zijn onvoldoende gemotiveerd
  • Leerlingen snappen het doel niet
  • Leerlingen doen te weinig met feedback, gezien de tijd die het me kost
  • Leerlingen nemen onvoldoende eigenaarschap
  • Het niveau van leerlingen sluit niet altijd aan bij de les

Woensdag 20 april om 15:30 en 19:30 nemen René Kneyber  (voormalig docent wiskunde, trainer & adviseur Toetsrevolutie en hij publiceerde diverse boeken over onderwijs) en Lydia Kneyber je mee in wat je kan doen je tegen bovenstaande zaken aanloopt in het Doorloopjes webinar over Formatief Handelen. Lydia is leerkracht in het basisonderwijs. Ze heeft in haar begin jaren veel ervaring opgedaan in de groepen 3 en 4 en is de laatste jaren werkzaam in de bovenbouw. Ze werkt als vertrouwenspersoon en lees coördinator en past formatief handelen toe.

In dit webinar zal je in interactieve break-out rooms kennis maken en kennis delen met collega’s uit het hele land.

Relevante doorloopjes

BRENG KWALITEITSBESEF BIJ

Thema 3: Uitleggen & Voordoen

LAAT JE WISBORDJE ZIEN

Thema 4: Bevragen & Feedback

PAK MISVATTINGEN AAN

Thema 3: Uitleggen & Voordoen

FEEDBACK ALS HANDELINGEN

Thema 4: Bevragen & Feedback

feedback

FEEDBACK OM VOORUIT TE HELPEN

Thema 4: Bevragen & Feedback

KLASSIKALE FEEDBACK

Thema 4: Bevragen & Feedback