BOEK 3
BOEK 2
BOEK 1
Generic filters
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Probeer deze: klassenmanagementlesontwerpvoorbeeldenRosenshineformatief handelengedragwebinar

1-128 ZELFSTANDIG OEFENEN

Als leerlingen een punt willen bereiken waarop ze het geleerde zelfstandig en goed kunnen toepassen, zullen ze vaak eerst uitgebreid moeten oefenen. Zelfstandig oefenen ondersteunt het overleren, dat essentieel is om de mate van automatisering te bereiken die nodig is voor toekomstige toepassing en terughalen. De overgang van geleid oefenen naar zelfstandig oefenen is vaak geleidelijk, een continuüm waarop de mate van ondersteuning door de leraar geleidelijk afneemt. Dit kan sneller gaan als leerlingen iets meer zelfvertrouwen hebben, maar uiteindelijk is zelfstandig oefenen noodzakelijk voor iedereen, en daarom moet het worden ingepland als onderdeel van een leerproces.

DigiDate ‘Mooi differentiëren? Kun je leren!’ 19 maart 2025