Als leerlingen een punt willen bereiken waarop ze het geleerde zelfstandig en goed kunnen toepassen, zullen ze vaak eerst uitgebreid moeten oefenen. Zelfstandig oefenen ondersteunt het overleren, dat essentieel is om de mate van automatisering te bereiken die nodig is voor toekomstige toepassing en terughalen. De overgang van geleid oefenen naar zelfstandig oefenen is vaak geleidelijk, een continuüm waarop de mate van ondersteuning door de leraar geleidelijk afneemt. Dit kan sneller gaan als leerlingen iets meer zelfvertrouwen hebben, maar uiteindelijk is zelfstandig oefenen noodzakelijk voor iedereen, en daarom moet het worden ingepland als onderdeel van een leerproces.
DigiDate ‘Mooi differentiëren? Kun je leren!’ 19 maart 2025
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |