Een belangrijk element van instructie is het proces van voordoen. In eerste instantie houdt dit in dat je de leerlingen laat zien hoe ze een opdracht moeten uitvoeren en in welke stappen de opdracht moet worden opgesplitst, zodat ze het vervolgens zelf kunnen doen. Deze Ik doe, Jij doet-aanpak lukt echter niet altijd. Vaak is een overgangsperiode nodig om de cognitieve belasting te verlagen en leerlingen te helpen bij het verbinden van voorkennis en nieuwe kennis. Dit Wij doen-element houdt in dat leraren en leerlingen samen oefenen voordat de leerlingen zelfstandig een poging wagen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |