Lemov ziet het zelfstandig, stil en lang achter elkaar lezen als noodzaak voor elke zich ontwikkelende lezer. VZL zorgt ervoor dat leerlingen begrijpen wat zij lezen en biedt hulpmiddelen die ervoor zorgen dat dat begrip effectief is. VZL kan gedurende de hele schoolcarrière worden toegepast en is daarmee duurzaam. Als manier om te lezen staat het naast gezamenlijk lezen – leraar en leerlingen lezen hardop – en naast voorlezen door de leraar. In een effectieve les wisselt de leraar tussen deze drie vormen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |