Sommige aspecten van academisch schrijven zijn goed vastgelegd, zoals het gebruik van academische taal en de opbouw van alinea’s met behulp van begrippen als hoofdgedachte, ondersteunende argumenten en conclusie. Op een hoger niveau wordt dit steeds gestructureerder, waarbij de focus ligt op grammatica en hoe je door de verschillende stadia van een werkstuk een argumentatie opstelt. De principes die hieraan ten grondslag liggen, stellen leraren in staat om in elk vak een academische structuur, toon en inhoud te ontwikkelen.
DigiDate ‘Mooi differentiëren? Kun je leren!’ 19 maart 2025
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |