Volgens het model van Willingham, Shimamura en collega’s, waarin het opbouwen van schema’s centraal staat, leren we nieuwe stof pas echt als we er betekenis aan kunnen geven in termen van wat we al weten. Kennis bouwt voort op kennis. Daarom kunnen we nieuwe abstracte concepten soms het best overdragen als we gebruikmaken van een analogie, waarmee we verwijzen naar de gang van zaken bij iets bekends en concreets. Als we het verband toelichten door te laten zien hoe het werkt bij een concreet voorbeeld, dan helpt dit om abstractere of onbekende ideeën te laten landen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |