Talloze onderdelen van een goed, kennisrijk curriculum vragen van leerlingen dat zij kennis uit de eerste hand opdoen door ervaring: iets doen, voelen, ervaren, het met eigen ogen zien. Vanuit het oogpunt van schema’s opbouwen is er veel kennis die zich niet leent voor instructie; bepaalde verschijnselen of activiteiten moeten ervaren worden om de daarmee verband houdende woordenschat, conceptuele modellen of abstracte representatie betekenis te geven. Onderdelen van het curriculum die zich lenen voor ervaringsleren moeten zo gepland worden dat zij universeel toepasbaar zijn.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |