Een cruciaal onderdeel van elk klassenmanagementsysteem is het vaststellen van regels en afgesproken consequenties voor verschillende niveaus van wangedrag. Ongeacht hoe strikt of flexibel zo’n systeem ook is, moet de leraar het doeltreffend gebruiken om positief gedrag te bevorderen. Een effectieve aanpak hiervoor is leerlingen keuzes te geven en de gemaakte keuzes te benoemen wanneer ze tot een consequentie leiden.
DigiDate ‘Mooi differentiëren? Kun je leren!’ 19 maart 2025
DigiDate
Mooi differentiëren? Kun je leren!
Klik ergens op de pagina om te sluiten
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |