Kijk verder dan de etiketten die we hanteren voor leer- en gedragsmoeilijkheden en bepaal de behoeften van de leerling in kwestie. Leraren moeten weten wat er aan de hand is, of het nu om lichte of ernstige cognitieve belemmeringen of communicatieve moeilijkheden gaat, en of het nu wel of niet binnen een specifieke categorie leerstoornissen valt. Ook al is er sprake van een bekend probleem, zoals dyslexie of dyspraxie, dan nog heeft iedere leerling met een labeltje zijn eigen behoeften.
Volg de stappen in: Passend Onderwijs: Mik Hoog, Geef Steun.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |