Lezen lijkt voor veel leerlingen een vanzelfsprekende handeling. Maar hoewel veel leerlingen met een zekere mate van vloeiendheid lezen, hebben ze vaak niet de voorkennis en woordenschat om een lastige tekst goed te begrijpen. Beginnelingen slagen er vaak niet in om een rijk schema te ontwikkelen voor de tekst die ze aan het lezen zijn. Ze hanteren niet de leesstrategieën van experts, die gewend zijn om voorspellingen te doen, zichzelf vragen te stellen tijdens het lezen en de tekst samen te vatten. Daarom kan het expliciet aanleren van strategieën voor begrijpend lezen, zoals samenvatten, een krachtig middel zijn om het tekstbegrip te verbeteren.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |