Het is in het basisonderwijs (en in mindere mate in het voortgezet onderwijs) gemeengoed om vakken te combineren aan de hand van overstijgende onderwerpen en thema’s.
Basisscholen onderwijzen soms alles behalve rekenen en taal aan de hand van dergelijke onderwerpen. Dit kan heel effectief zijn, met potentiële voordelen bij het opbouwen van samenhangende schema’s en het realiseren van een efficiënte planning, met dien verstande dat de integriteit van de bijbehorende vakken in stand blijft en niet vervuild raakt door het opgelegde thema.
Soms bieden lokale gebeurtenissen en contexten stof voor krachtige onderwerpen aan de hand waarvan leerlingen kunnen ervaren welke verbanden er zijn tussen geschiedenis, technologie, aardrijkskunde en religie en hun eigen omgeving en gemeenschap.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |