Zorg ervoor dat je bij het oefenen manieren voorhanden hebt om de moeilijkheidsgraad te verhogen zonder de reikwijdte van de leerstof te vergroten. Hierdoor kunnen de leerlingen hun kennis consolideren en leren toepassen, voordat je stof toevoegt. Een toenemende moeilijkheidsgraad maakt het leren uitdagender, minder rechttoe rechtaan; vraagt een grotere mate van beheersing of legt verbanden met andere domeinen. Als leraren zich in elke fase bewust zijn van de volgende trede op de moeilijkheidsladder, dan is het makkelijker om hun leerlingen bij een volgende trede te ondersteunen. Mark McCourt hanteert de concepten nabijheid en aanwijzingen in zijn benadering van beheersingsleren.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |