In combinatie met Ongevraagd Aanwijzen, waarbij de leraar iemand aanwijst die het antwoord geeft, is het van belang dat leerlingen de gelegenheid krijgen om vragen te stellen, gedachten te uiten of spontaan observaties te delen. Terwijl Ongevraagd Aanwijzen de norm is voor het beantwoorden van vragen, is ‘vinger omhoog’ beschikbaar als teken wanneer een leerling een bijdrage wil leveren. Het is zinvol om dit onderscheid te maken, zodat de les niet te krampachtig wordt, met leerlingen die het gevoel hebben dat ze niet spontaan een bijdrage aan de les kunnen leveren. Leerlingen kunnen dan ook hulp vragen als ze ergens moeite mee hebben.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |