Het onderzoek van Graham Nuthall laat zien dat er een voortdurend risico is om het afmaken van opdrachten te verwarren met leren. Een leerling kan heel goed allerlei opdrachten uitvoeren en aan allerlei activiteiten deelnemen, instructies uitvoeren en meedoen in de les, zonder nieuwe concepten stevig aan voorkennis te verbinden en nieuwe kennis te consolideren.
Leraren moeten zich hiervan bewust zijn en zich richten op het vaststellen van expliciete leerdoelen, in plaats van op het afmaken van taken. Uiteraard ondersteunen goede opdrachten het leren, maar het is belangrijk om onze prioriteiten voor ogen te houden.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |