BOEK 3
BOEK 2
BOEK 1
Generic filters
Search in title
Search in content
Search in excerpt

Probeer deze: klassenmanagementlesontwerpvoorbeeldenRosenshineformatief handelengedragwebinar

2-68 GEEF LES VOOR DE TOP

Elke klas kent niveauverschillen, en het is voor elke leraar een uitdaging om lesstof aan te bieden waar alle leerlingen hun tanden in kunnen zetten en vooruitgang mee kunnen boeken. Lesgeven voor de top houdt in dat je het niveau niet aanpast aan de middenmoot, of toestaat dat zwakkere leerlingen de verwachtingen voor iedereen naar beneden halen. Het houdt in dat je als leraar een mindset hebt waarbij je per definitie de leerlingen die het verst kunnen komen en het meeste zelfvertrouwen hebben, de reikwijdte en de diepgang van het leren laat bepalen. In plaats van laag te mikken en de betere leerlingen af en toe wat extra uitdaging te bieden, kun je beter de lat hoog leggen en gepaste ondersteuning voor iedereen bieden, om zo ambitieuze doelen te bereiken.