Thema Inhoud
Uitklappen
BOEK 3
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
3-62 DE ANALOGIE MET MUSEUMCURATIE
Nadenken over wat in
het curriculum worden
opgenomen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
3-64 VAKOVERSTIJGENDE PROJECTEN
Verschillende vakken
integreren binnen een
module
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
3-66 DE PRINCIPES VAN CURRICULUMIMPLEMENTATIE
Vijf belangrijke
overwegingen van Mary
Myatt
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
3-68 VERSCHILLENDE SOORTEN VAKKENNIS
Met welke typen kennis
moet je rekening houden
in je voorbereidingen?
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
3-70 BOUWEN AAN EEN LEESCULTUUR
Regelmatig lezen
gedurende de hele
schoolloopbaan
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
3-72 BEOORDELEN: TOETSONTWERP
Verschillende tips voor
effectief toetsen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
3-74 BEOORDELEN: DATA COMBINEREN
Verschillende vormen
van toetsinformatie
combineren
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
3-76 ADAPTIEVE ONLINE OMGEVING
Technologie inzetten
voor formatief handelen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
3-78 VERGELIJKEND BEOORDELEN
Kwaliteit van werk
beoordelen door
gestructureerd te
vergelijken
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
BOEK 2
2-54 HET TRIVIUM IN DE PRAKTIJK
9min
Grammatica, dialectiek en retorica in actie
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
2-58 DIVERSITEIT: MANIEREN OM HET IN HET CURRICULUM IN TE BOUWEN
10min
Diverse perspectieven in het curriculum inbouwen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
2-60 AUTHENTIEKE VERBANDEN
7min
Sterke, natuurlijke verbanden tussen disciplines scheppen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
2-62 THEMA’S EN ONDERWERPEN
10min
Vakken combineren zonder de zuiverheid ervan te verliezen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
2-64 LEERDOELEN VERSUS OPDRACHTEN
8min
Focussen op leeropbrengsten, niet op het afronden van taken
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
2-68 GEEF LES VOOR DE TOP
10min
Hoge verwachtingen voor iedereen inbouwen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
2-70 PASSEND ONDERWIJS: MIK HOOG, GEEF STEUN
9min
Leerlingen met specifieke behoeften ondersteunen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
2-72 METHODES EN WERKBOEKEN
9min
Hoge eisen stellen aan de inhoud van het curriculum
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/2 Activiteiten
BOEK 1
1-50 ONTWERP EEN KENNISRIJK CURRICULUM
6min
Definieer de elementen van ‘kennisrijk’
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
1-52 RANGSCHIK CONCEPTEN IN KLEINE STAPPEN
6min
Identificeer de stappen die nodig zijn voor de opbouw van sterke schema’s
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
1-54 ZORG VOOR COHERENTIE
6min
Breng een spiraalcurriculum in kaart met authentieke connecties
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
1-56 VERMENG KENNIS & ERVARING
5min
Vervlecht diverse bronnen van kennis met ervaringen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
1-58 MAAK HET MOEILIJKER
6min
Stel hoge eisen voor de inhoud van het curriculum
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
1-62 GETRAPTE VRAGEN & OPDRACHTEN
7min
Bereid de stappen in het leerproces voor via vragen
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten
1-64 BRENG DE KERN OVER; MARKEER HET ACHTERLAND
6min
Het kern-achterland-concept in de praktijk
Bekijk Doorloopje
Uitbreiden
Doorloopje inhoud
0% Gelezen/Gezien
0/3 Activiteiten