Bij veel vakken zie je vaak terugkerende fouten of misvattingen. Als leerlingen een schema ontwikkeld hebben rondom een misvatting, is het niet voldoende om de correcte versie opnieuw te onderwijzen. Zolang het foutieve schema nog bestaat, kan het probleem later weer de kop opsteken. Als je je bijvoorbeeld vergist in de locatie van een stad op een kaart, en je ontdekt dit, dan wil dit nog niet zeggen dat je later niet zult terugvallen op je oude kaart – tenzij je jezelf ‘herprogrammeert’ om de juiste kaart te gebruiken. Dit vereist inspanning en een bewuste bezinning.
DigiDate ‘Scherp handig en snel je didactiek aan’ op 22 mei 2025
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |