Engelmann en Carnine (1991) leggen uit hoe voorbeelden helpen bij kwaliteitsbesef en hoe leerlingen dit besef vervolgens leren inzetten bij nieuwe voorbeelden. Onderwijzen aan de hand van voorbeelden helpt verwarring en misverstanden in de communicatie voorkomen. De leerlingen krijgen een helder beeld van hoe breed een concept is, waar de grenzen liggen en wat de verschillen zijn tussen goede en minder goede voorbeelden. Om te controleren of leerlingen het geleerde kunnen vertalen naar een nieuwe context, wordt een demonstratie altijd opgevolgd door een toets met voorbeelden die nog niet eerder gebruikt zijn. Hoe beter deze principes worden gehandhaafd, des te makkelijker de communicatie verloopt.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |