Robert Marzano en collega’s (2001) verwijzen naar verschillende onderzoeken die aantonen hoe het vooraf aanbieden van een kennisoverzicht of advance organiser, waarin kernbegrippen worden aangereikt, het begrip kan verdiepen. Hij definieert vier manieren om dit overzicht te bieden: verklaren, verhalen, skimmen en visualiseren.
Het starten van een lessenserie met een kennisoverzicht activeert de voorkennis van de leerlingen, waardoor er minder vragen zijn en een grotere betrokkenheid ontstaat als het echte werk begint. We leren de grote lijnen van een onderwerp voordat we het volledig begrijpen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |