Het is een welbekend fenomeen dat goede leerlingen ook over sterke metacognitieve vermogens beschikken. Ze zijn in staat om hun voortgang bij een opdracht te plannen, monitoren en evalueren; ze kunnen strategisch nadenken over hoe een probleem op te lossen en kunnen hun denkproces articuleren. Leraren kunnen leerlingen ondersteunen bij het ontwikkelen van hun vermogen tot metacognitief denken door het voor te doen en metacognitieve gesprekken aan te moedigen in de les. Dit is het proces waarbij denkprocessen verteld worden en expliciet worden gemaakt. Zie ook Procesvragen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |