Webinar Bevragen en Feedback

27 januari 2022

Alle leraren stellen vragen en geven feedback. Er bestaan echter grote verschillen in de mate waarin deze handelingen een impact hebben op de waarborging van diepgewortelde kennis en vaardigheden bij alle leerlingen. Het is belangrijk dat leraren het vermogen ontwikkelen om responsief te zijn, door hun uitleg en hun opdrachten te laten aansluiten bij het begripsniveau van de leerling.

Hoe staat jouw leerling ervoor?

27 januari leren Hannah Bijlsma en Rianne Neering (vo)  je alles over het stellen van de juiste vragen in het webinar bevragen & feedback. In dit webinar gaan we in op een aantal feedbacktechnieken, die alle leerlingen kunnen helpen om vooruitgang te boeken, hun begrip te verdiepen en beheersing te bereiken.

Literatuur

Hattie, J. and H. Timperley (2007). “The power of feedback.” Review of Educational Research 77(1): 81-112.

Sherrington, T. (2019). Rosenshine’s principles in action. Melton, Woodbridge, John Catt Educational Ltd.

Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment., Solution Tree Press.

www.toetsrevolutie.nl

Vitamines voor groei – Vansteenkiste, M. en Soenens, B.

Didactisch coachen – Voerman, L. en Faber, F.

En natuurlijk het boekje Doorloopjes