Webinar Curriculumontwerp

18 mei 2022

Er bestaat een interessant samenspel tussen curriculum en didactiek, dus tussen de inhoud van wat we onderwijzen en hoe we dat onderwijzen. In de Doorloopjes uit dit thema passeert een aantal denklagen over het curriculum de revue, van het grote plaatje tot aan het niveau van wat leerlingen moeten weten, de ervaringen die ze hebben en het soort vragen die we moeten stellen.

Wat kan je doen als leerlingen:

  • van niveau wisselen
  • de lessen als weinig zinnig ervaren
  • meer uitdaging nodig hebben
  • de lessen als te vol ervaren
  • de lessen als te theoretisch ervaren
  • de draad van de les kwijt raken
  • niet goed lezen

Woensdag 18 mei om 15:30 en 19:30 nemen Giel Kessels (Docent automotive en bestuurslid beroepsvereniging mbo) en Hilly Drok (Docent, trainer, onderwijsadviseur, Toetsrevolutie) je mee in wat je kan doen je tegen bovenstaande zaken aanloopt.

Relevante doorloopjes

ONTWERP EEN KENNISRIJK CURRICULUM

Thema 2: Curriculumontwerp

rangschik in kleine stappen

RANGSCHIK CONCEPTEN IN KLEINE STAPPEN

Thema 2: Curriculumontwerp

ZORG VOOR COHERENTIE

Thema 2: Curriculumontwerp

VERMENG KENNIS EN ERVARING

Thema 2: Curriculumontwerp

MAAK HET MOEILIJKER

Thema 2: Curriculumontwerp

PLAN LEZEN IN

Thema 2: Curriculumontwerp

GETRAPTE VRAGEN & OPDRACHTEN

Thema 2: Curriculumontwerp

BRENG DE KERN OVER; MARKEER HET ACHTERLAND

Thema 2: Curriculumontwerp