Dit concept van Bill Rogers kan worden toegepast als de leerling een pittige straf opgelegd heeft gekregen voor ernstig wangedrag, of als de leraar-leerlingrelatie slecht is. De leerling reageert emotioneel en voelt zich niet begrepen of niet serieus genomen, zelfs als zijn of haar gedrag de aanleiding was voor de acties van de leraar.
Het doel moet dan zijn om deze relatie te herstellen, door vooruit te kijken met de focus op leren, zodat spanningen en wrok mettertijd verdwijnen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |