Zoals uitgelegd in Beoordelen: toetsontwerp kunnen toetsen formatief of summatief zijn, afhankelijk van hun doel. Een toets is formatief als je er tijdens het leerproces informatie mee verzamelt, waarop zowel leerlingen als leraren kunnen reageren en waardoor er beter geleerd wordt. In theorie kan elke toets op een formatieve manier worden ingezet als er nadien tijd is om van de resultaat te leren. Eigenaarschap van de leerlingen is daarbij cruciaal; idealiter zien ze de toets als hulpmiddel bij het leren, zelfs als er op korte termijn gepresteerd moet worden.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |