Stel je een leerling voor die worstelt met de stof. Hoe wil je dat die zich voelt? Idealiter streef je naar een leerklimaat waarin hij zijn twijfels, onzekerheid en verwarring kan uiten. Als dat klimaat er niet is, wordt hij niet alleen angstig, maar zal hij ook maskerend gedrag gaan vertonen, zodat hij niet opvalt. Hij zal bijvoorbeeld net doen alsof hij het weet, antwoorden afkijken van anderen of zich achter in de groep verschuilen. Het is veel beter om onzekerheid te normaliseren en ervoor te zorgen dat het corrigeren van fouten en misvattingen in de les tot de dagelijkse, doodnormale gang van zaken behoort.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |