Dit is een methode waarmee je hoge verwachtingen kunt uiten en behouden. Hierbij maak je gebruik van positieve bekrachtiging, aanmoediging en bevestigend taalgebruik. Kritiek uiten of leerlingen negatief benaderen wordt vaak gezien als persoonlijke, willekeurige, of onjuiste kritiek. Daarom is het voor een leraar effectiever om correcties positief te formuleren. Dit is niet alleen bruikbaar als een eenmalige strategie, maar werkt nog beter als een integrale aanpak.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |