Leraren bouwen op diverse manieren een positieve relatie op met hun leerlingen. Een sterke relatie ondersteunt het recht van iedereen in het klaslokaal om zich veilig, gerespecteerd en gewaardeerd te voelen, en om een gevoel van verbondenheid te ervaren. Hierdoor kunnen omstandigheden gecreëerd worden waarbinnen leerlingen en leraren zich kunnen focussen op het leerproces, zonder afleiding of emotionele spanningen. Positieve relaties vormen ook de basis voor betrouwbare feedback waar leerlingen echt iets mee kunnen. Een goede relatie is nauw verbonden met de diverse rollen en verantwoordelijkheden van zowel leraren als leerlingen.
DigiDate ‘Ingewikkeld gedrag? Werk preventief!’ 16 januari 2025
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |